GÉPJÁRMŰ KÁRRENDEZÉSI TUDNIVALÓK > GENERALI BIZTOSÍTÓ
A gépjármű kárrendezés legfontosabb lépéseiről, a káresemény bekövetkezése utáni legfontosabb teendőkről, a kárbejelentés különböző lehetőségeiről, a kárrendezéshez szükséges nyomtatványokról, preferált gépjárműjavító partnereinkről, valamint szélvédő és egyéb üvegkárok javításával foglalkozó partnereinkről nyújtunk tájékoztatást.
- A kárbejelentést követően kárszakértő kollégánk 24 órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot,
- az Önnek megfelelő helyszínen és időben elvégzi a gépkocsi szemléjét és segít az Ön igényeinek megfelelő, gyors eljárásmód kiválasztásában.
- 12 hónap garancia a javítás szakszerűségére (a törvényileg előírt 6 hónaptól eltérően),
- gyors kapcsolatfelvétel (a szerviz az értesítést követő 1 órán belül felveszi a kapcsolatot Önnel),
- hozom-viszem (a szerviztelephely 50 km körzetében),
- a javított jármű külső-belső takarítása térítésmentesen.
- Telefonon: munkanapokon 8 és 20 óra között a telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 452 3333-as telefonszámon, a 2-es, majd az 1-es menügombok használatával
- Interneten: kárbejelentő rendszerünkön keresztül
- Mobiltelefonon: mobil kárbejelentő alkalmazásunk segítségével
A kárbejelentését követően kárszakértőnk 24 órán belül felveszi önnel a kapcsolatot időpont egyeztetés és kárfelmérés céljából.
Hol történjen a szemle?
Kárbejelentéskor meg kell adni azt a helyet, ahol a kiérkező kárszakértő megtekintheti (megszemlézheti) a balesetet szenvedett járművet. Ha a jármű mozgásképes és azt naponta használják, akkor praktikus olyan helyszín választása, ahol napközben (munkaidőben) a gépjármű kárfelmérése megtörténhet. Mozgásképtelen jármű esetében azt a helyszínt kell megadni, ahol a jármű található. Ha a jármű időközben szervizbe került, akkor a szerviz címét és elérhetőségét kell megadni.
Milyen dokumentumok szükségesek a szemléhez?
- forgalmi engedély,
- kötelező biztosítás esetén a baleseti bejelentő (kék-sárga), vagy rendőrségi iratok
A kárrendezés meggyorsítása érdekében érdemes előkészíteni:
- a jármű törzskönyvét (vagy annak másolatát),
- a járművet a baleset pillanatában vezető személy jogosítványát (vagy annak másolatát),
- valamint érdemes előre kitölteni a „Gépjármű kárbejelentő lap”-ot, és odaadni a szemlére kiérkező szakértőnek.
Mi történik a szemlén?
A szakértő elvégzi a sérült gépjármű azonosítását a forgalmi engedély alapján. Megvizsgálja a gépjármű alvázszámát, feljegyzi a gépjármű felszereltségét.
Ezt követően rögzítésre kerülnek a gépjárművön található sérülések. A kárszakértő feladata eldönteni, mely sérülések tartoznak az adott káreseményhez illetve melyek azok a korábbi sérülések, amik nem hozhatók a bejelentett kárral összefüggésbe.
A szemle során a kárszakértő kitölti a kárfelvételi jegyzőkönyvet, amely tartalmazza a gépjármű adatait, felszereltségét, futásteljesítményét és a gépjárművön található sérüléseket. A kárfelvételi jegyzőkönyv egy másolati példánya az ügyfelet illeti.
Mi az a szervizajánlás?
A kárfelvételi szemlére kiérkező kárszakértőnk igényeinek megfelelő szervizt tud ajánlani Önnek. Vegye igénybe Ön is preferált szervizhálózatunk ingyenes szolgáltatásait.
Ha a kárszakértő által ajánlott szervizben végezteti el járművének javítását, az alábbi ingyenes szolgáltatásokban részesül:
- Kiterjesztett garancia: javító partnerünk a törvényileg előírt 6 hónap helyett 12 hónap garanciát vállal a javítás szakszerűségére.
- Ingyenes hozom-viszem szolgáltatás (a szerviztelephely 50 km körzetében).
- Ingyenes külső-belső takarítás.
MÁSODIK LÉPÉS: JAVÍTÁS VAGY TOTÁLKÁR
A jármű sérüléseinek rögzítése után ellenőrizzük, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben gazdaságosan javítható, úgy elkezdődhet a gépjármű helyreállítása.
Javítás esetén a következő lehetőségek közül választhat:
- Javítási számla benyújtása nélküli kárrendezés: előzetes javítási kalkulációt készítünk, mely alapján felajánljuk önnek a kártérítési összeget. Ha a későbbiekben mégis a számla alapján történő kárrendezés mellett döntene, a jogos különbözetet természetesen megtérítjük önnek.
- Javítási számla alapján történő kárrendezés: számlás javítás esetén minden esetben be kell nyújtani a részletes javítási számlát valamint a részletes javítási kalkulációt.
Fontos! A kártérítés meghatározásakor csak azokat a sérüléseket tudjuk figyelembe venni, amelyek a kárfelvételi jegyzőkönyvön rögzítésre kerültek.
Ha valamiért nem került rögzítésre minden sérülés a kárfelvételi jegyzőkönyvön, akkor kérjük, jelezze ezt telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1 452 3333). Kárszakértőnk helyszín- és időpont egyeztetést követően elvégzi a pótszemlét.
A totálkár-rendezés
Ha járműve gazdaságosan nem javítható, akkor úgynevezett totálkár-rendezésre kerül sor. Ez esetben a kártérítési összeg alapja a káridőponti érték és a maradványérték (balesetet szenvedett jármű értékének) különbözete.
HARMADIK LÉPÉS: A KIFIZETÉS
A kártérítési összeg kifizetése csak a tulajdonosnak vagy az általa szabályosan meghatalmazott személynek, javítónak történhet. Ha a gépjárművet tulajdonjog-korlátozás terheli (pld.: banki hitel), akkor kérjük, hogy az ügyintézés meggyorsítása érdekében a jogfenntartótól szíveskedjék a kártérítés felvételére szóló engedményező nyilatkozatot beszerezni.
Bármilyen kárkifizetés csak abban az esetben teljesíthető társaságunk részéről, amennyiben a kárigény minden tekintetben és kellően alátámasztásra került, továbbá, ha a biztosítási díjak befizetése határidőre és hiánytalanul megtörtént.
A kárkifizetés feltétele az érvényben lévő, rendezett biztosítási szerződés megléte.
Társaságunk a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének Felügyeleti Tanácsa 8/2006. (X.12.) számú ajánlásának megfelelően elkészítette a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás alapján érvényesített kárigények rendezésére vonatkozó KGFB kárrendezési szabályzatát. A szabályzat valamennyi ügyfelünk számára azonos és előre kiszámítható feltételeket fogalmaz meg a kárrendezés folyamatában. A szabályzatban rögzített határidők összhangban vannak az Európai Parlament és a Tanács 2005/14/EK Irányelve (ötödik gépjármű-felelősségbiztosítási irányelv) 4e. cikkelyében foglaltakkal.
Forrás: Generali kárrendezés