GÉPJÁRMŰ KÁRRENDEZÉSI TUDNIVALÓK

GÉPJÁRMŰ KÁRRENDEZÉSI TUDNIVALÓK > GENERALI BIZTOSÍTÓ

A gépjármű kárrendezés legfontosabb lépéseiről, a káresemény bekövetkezése utáni legfontosabb teendőkről, a kárbejelentés különböző lehetőségeiről, a kárrendezéshez szükséges nyomtatványokról, preferált gépjárműjavító partnereinkről, valamint szélvédő és egyéb üvegkárok javításával foglalkozó partnereinkről nyújtunk tájékoztatást.

Tapasztalja meg Ön is rugalmas és gyors kárrendezési megoldásainkat, és forduljon hozzánk bizalommal gépjárműkárbejelentés esetén telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül vagy online kárbejelentőnk kitöltésével.

  • A kárbejelentést követően kárszakértő kollégánk 24 órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot,
  • az Önnek megfelelő helyszínen és időben elvégzi a gépkocsi szemléjét és segít az Ön igényeinek megfelelő, gyors eljárásmód kiválasztásában.
Ha társaságunk elérhetőségein keresztül jelenti kárát, és az általunk ajánlott valamelyik szervizpartnerünknél végezteti a javítást, ingyenes extra szolgáltatásokkal könnyítjük meg a kárügyintézést:
  • 12 hónap garancia a javítás szakszerűségére (a törvényileg előírt 6 hónaptól eltérően),
  • gyors kapcsolatfelvétel (a szerviz az értesítést követő 1 órán belül felveszi a kapcsolatot Önnel),
  • hozom-viszem (a szerviztelephely 50 km körzetében),
  • a javított jármű külső-belső takarítása térítésmentesen.
  • Telefonon: munkanapokon 8 és 20 óra között a telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 452 3333-as telefonszámon, a 2-es, majd az 1-es menügombok használatával
  • Interneten: kárbejelentő rendszerünkön keresztül
  • Mobiltelefonon: mobil kárbejelentő alkalmazásunk segítségével
ELSŐ LÉPÉS: KÁRFELVÉTEL ÉS SZEMLE

A kárbejelentését követően kárszakértőnk 24 órán belül felveszi önnel a kapcsolatot időpont egyeztetés és kárfelmérés céljából. 

Hol történjen a szemle? 

Kárbejelentéskor meg kell adni azt a helyet, ahol a kiérkező kárszakértő megtekintheti (megszemlézheti) a balesetet szenvedett járművet. Ha a jármű mozgásképes és azt naponta használják, akkor praktikus olyan helyszín választása, ahol napközben (munkaidőben) a gépjármű kárfelmérése megtörténhet. Mozgásképtelen jármű esetében azt a helyszínt kell megadni, ahol a jármű található. Ha a jármű időközben szervizbe került, akkor a szerviz címét és elérhetőségét kell megadni. 

Milyen dokumentumok szükségesek a szemléhez? 

  • forgalmi engedély,
  • kötelező biztosítás esetén a baleseti bejelentő (kék-sárga), vagy rendőrségi iratok

A kárrendezés meggyorsítása érdekében érdemes előkészíteni:

  • a jármű törzskönyvét (vagy annak másolatát), 
  • a járművet a baleset pillanatában vezető személy jogosítványát (vagy annak másolatát), 
  • valamint érdemes előre kitölteni a „Gépjármű kárbejelentő lap”-ot, és odaadni a szemlére kiérkező szakértőnek. 

Mi történik a szemlén?

A szakértő elvégzi a sérült gépjármű azonosítását a forgalmi engedély alapján. Megvizsgálja a gépjármű alvázszámát, feljegyzi a gépjármű felszereltségét.
Ezt követően rögzítésre kerülnek a gépjárművön található sérülések. A kárszakértő feladata eldönteni, mely sérülések tartoznak az adott káreseményhez illetve melyek azok a korábbi sérülések, amik nem hozhatók a bejelentett kárral összefüggésbe.

A szemle során a kárszakértő kitölti a kárfelvételi jegyzőkönyvet, amely tartalmazza a gépjármű adatait, felszereltségét, futásteljesítményét és a gépjárművön található sérüléseket. A kárfelvételi jegyzőkönyv egy másolati példánya az ügyfelet illeti.

Mi az a szervizajánlás?

A kárfelvételi szemlére kiérkező kárszakértőnk igényeinek megfelelő szervizt tud ajánlani Önnek. Vegye igénybe Ön is preferált szervizhálózatunk ingyenes szolgáltatásait.

Ha a kárszakértő által ajánlott szervizben végezteti el járművének javítását, az alábbi ingyenes szolgáltatásokban részesül:

  • Kiterjesztett garancia: javító partnerünk a törvényileg előírt 6 hónap helyett 12 hónap garanciát vállal a javítás szakszerűségére.
  • Ingyenes hozom-viszem szolgáltatás (a szerviztelephely 50 km körzetében).
  • Ingyenes külső-belső takarítás.

MÁSODIK LÉPÉS: JAVÍTÁS VAGY TOTÁLKÁR

A jármű sérüléseinek rögzítése után ellenőrizzük, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben gazdaságosan javítható, úgy elkezdődhet a gépjármű helyreállítása. 

Javítás esetén a következő lehetőségek közül választhat:

  • Javítási számla benyújtása nélküli kárrendezés: előzetes javítási kalkulációt készítünk, mely alapján felajánljuk önnek a kártérítési összeget. Ha a későbbiekben mégis a számla alapján történő kárrendezés mellett döntene, a jogos különbözetet természetesen megtérítjük önnek. 
  • Javítási számla alapján történő kárrendezés: számlás javítás esetén minden esetben be kell nyújtani a részletes javítási számlát valamint a részletes javítási kalkulációt.

Fontos! A kártérítés meghatározásakor csak azokat a sérüléseket tudjuk figyelembe venni, amelyek a kárfelvételi jegyzőkönyvön rögzítésre kerültek.
Ha valamiért nem került rögzítésre minden sérülés a kárfelvételi jegyzőkönyvön, akkor kérjük, jelezze ezt telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1 452 3333). Kárszakértőnk helyszín- és időpont egyeztetést követően elvégzi a pótszemlét. 

A totálkár-rendezés

Ha járműve gazdaságosan nem javítható, akkor úgynevezett totálkár-rendezésre kerül sor. Ez esetben a kártérítési összeg alapja a káridőponti érték és a maradványérték (balesetet szenvedett jármű értékének) különbözete.


HARMADIK LÉPÉS: A KIFIZETÉS 

A kártérítési összeg kifizetése csak a tulajdonosnak vagy az általa szabályosan meghatalmazott személynek, javítónak történhet. Ha a gépjárművet tulajdonjog-korlátozás terheli (pld.: banki hitel), akkor kérjük, hogy az ügyintézés meggyorsítása érdekében a jogfenntartótól szíveskedjék a kártérítés felvételére szóló engedményező nyilatkozatot beszerezni. 

Bármilyen kárkifizetés csak abban az esetben teljesíthető társaságunk részéről, amennyiben a kárigény minden tekintetben és kellően alátámasztásra került, továbbá, ha a biztosítási díjak befizetése határidőre és hiánytalanul megtörtént. 

A kárkifizetés feltétele az érvényben lévő, rendezett biztosítási szerződés megléte. 

Társaságunk a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének Felügyeleti Tanácsa 8/2006. (X.12.) számú ajánlásának megfelelően elkészítette a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás alapján érvényesített kárigények rendezésére vonatkozó KGFB kárrendezési szabályzatát. A szabályzat valamennyi ügyfelünk számára azonos és előre kiszámítható feltételeket fogalmaz meg a kárrendezés folyamatában. A szabályzatban rögzített határidők összhangban vannak az Európai Parlament és a Tanács 2005/14/EK Irányelve (ötödik gépjármű-felelősségbiztosítási irányelv) 4e. cikkelyében foglaltakkal. 

Forrás: Generali kárrendezés